Bugün: 20.09.2018
  • Ana Sayfa
  • »
  • ALLAHTAN BAŞKA ŞEFAATÇI YOKTUR

ALLAHTAN BAŞKA ŞEFAATÇI YOKTUR

İşyeri sahibinden değil de işyerinde görevli olan birisinden işyeri hakkında tasarruf etmesini istemekle her şeyin sahibi Allah cc tan değil de onun görevlendirdiği kimseden şefaat talebinde bulunmak cehaletin en büyüklerindendir.

PEYGAMBERLER ŞEFAAT EDEMEZ

 

Dünyaya gelen her insan mutlaka ahİretini düşünmektedir. Ben inanmıyorum diyenlerde aslında ahİretlerini düşünmekteler. Ancak nasıl dünyada bir iş yapmayan kişi maddi sıkıntılar yaşarsa ahirette durum farklı olmayacaktır. Dünya ahiretin tarlasıdır. Dünya da çalışacaksın ki ahirette karşılığını alasın.

 

İnsanoğlu sürekli olarak “beleş” yaşamak ve beleş geçinmenin peşinde koşmuştur. Düşüncesini vahyin terbiyesine verenler ise bu hastalıktan kurtulabilmişlerdir.

 

İnsanlar genel itibariyle ahirette kendilerine birilerinin yardım etmesini veya birilerinin kendilerine torpil etmesini arzu etmektedirler. Burada devreye sokmaya çalıştıkları kişi veya kişilerin ahirette hiçbir söz sahibi olma durumları yoktur.

 

Allah cc kur an ı keriminde şefaatçilere meydan okuyarak “Allah cc tan başka kim şefaat edebilir” meydan okumasıyla şefaat edebileceklerin böyle bir iş yapamayacaklarını defalarca söyledi.

 

“Göklerin, yerin ve ikisi arasındaki varlıkların ve imkânların mülkü, hükümranlığı ve tasarrufu kendisine ait olan Allah`ın şanı yücedir. Kıyametin kopacağı anın bilgisi de O`nun katındadır. O`nun huzuruna götürülüp hesaba çekileceksiniz”.(zuhruf 85)

 

“Ve ondan başkalarına tapanlar, şefaate nail olmazlar, inananlar bu gerçeği bilirler ”.(zuhruf 86)

 

Yukarıdaki ayetlerden anlıyoruz ki kainatın sahibi, yeryüzü ve gökyüzünün tek sahibi Allah cc tır. Ondan başka şefaat edecek yoktur. Vahye tabi olanlar bu gerçeği bilirler.

 

Kur an ı kerim okuyanlar ve düşüncelerini vahyin terbiyesine bırakanlar Allah cc tan başka hiç kimseden şefaat beklentisi içerisinde olmazlar. Yeryüzünün ve gökyüzünün sahibi varken başkalarından şefaat talep etmek sosyolojik yanlışlıktır. 

"İşyeri sahibinden değil de işyerinde görevli olan birisinden işyeri hakkında tasarruf etmesini istemekle her şeyin sahibi Allah cc tan değil de onun görevlendirdiği kimseden şefaat talebinde bulunmak cehaletin en büyüklerindendir".

 

Kur an ı kerimdeki tüm şefaat ayetleri şefaat edeceklerine inanılanlara karşı meydan okuma özelliğine sahiptir. Yani şefaat edebilecek hiç kimse yoktur. Allah cc tan başka...Şefaatle ilgili tüm ayetler "meydan" okuma edasıyla gelmektedir. 

 

Tüm yaratıkların yaratanı her şeyin sahibi olan Allah cc a karşı görevlerini, sorumluluklarını yerine getirmeyenlerin Allah cc tan başka kimselerin torpiline ihtiyaç duydukları sosyolojik vakıadır.

 

Hülasa kandiller uydurup Allah cc ın dinine belirli günlere indirgeyenlerden olmadığımız için rabbimize hamd ediyor şükrediyoruz.

Diğer Yazıları
  • PAYLAŞ
  • İzlenme : 2344

YORUMLAR (3)

şu sorouyu sormak lazım. dini başkasının aklı ile ölçmek ne kadar yararlı? o şahıs yani taberani dini kendi aklı ile ölçmüş olmuyormu. yada siz ahirette başkasının aklının yaptıkları ilemi yoksa kendi aklınızın yaptıkları ilemi hesaba çekileceksiniz.15.03.2014 20:59
birde adınızı yazsaydınız ya..hangi makaleyi eleştirdiğinizide bilmiyorum..yazarsanız memnun olurum28.06.2013 20:24
(Dini, aklı ile ölçen kadar zararlı kimse yoktur.) [Taberani] Hadis-i şerifte buyuruldu ki: (Kur`andan kendi aklı ile, kendi düşüncesi ve bilgisi ile mana çıkaran kâfirdir!) [Mek. Rabbani] Hadis-i şerifte, (Kur`an-ı kerimi, kendi görüşü ile açıklayan, doğru olsa dahi, mutlaka hata etmiştir) buyuruldu. (Nesai) Herkes sizin gibi kendi görüşünü ortaya atarsa ortada din diye birşey kalmaz. Sizin yaptığınız Alimcilik oynamaktır. Ben de size kur`an`dan ayet ve peygamber efendimizden hadis ve bu zamana dinimizi yücelterek getirenlerin sözlerini ortaya koyarım. İnsanların imanlarıyla oynamayın.. 28.06.2013 15:27

YORUM EKLE

Misafir olarak yorum yapıyorsunuz. Üye Girişi yapın veya Kayıt olun.