Bugün: 22.07.2018

MÜSLÜMAN CESUR OLMALI


UYARMAK  VE SORGULAMAK VAHYİN VERDİĞİ GÖREVDİR

Uzun zamandır bir eleştiri yazısı yazmayı düşünüyordum. Ancak işlerimin çoğunluğundan dolayı bir türlü fırsat bulamıyordum. Geçenler bir arkadaş telefonla arayarak abi hoca efendiyi internette izledim. Konu kadınların halleri idi. Anlattıklarını bir türlü kafam almadı. Konuyu biraz araştırayım dedim yine onun verdiği ve neticeleri vermedi diyerek bu konu ile alakalı başka bilgi olup olmadığını sordu.

 

Bende zaten bu konu hakkında eleştiri yapacaktım. Kendi kendime dedim ki, demek ki vahyi düşünen herkes hoca efendinin bu konu için anlattığı ile diğerleri arasında bir bağ kurduğunda bu konu hakkındaki anlattıklarının sırıttığını görüyorlardır.

 

Konu ile alakalı videoyu tekrar dinledim. Hoca efendi alakası olmayan varyoslardan girerek kafasında henüz vahyin gerçekliği oluşmayan kadın halleriyle ilgili düşüncelerinin malum adam (cüppeli) den korkusuna yanlış manlış konuyu izah etmeye çalışmaktadır.

 

Nisa 101-102-103 de anlatılan olayın bile farkında değil gibi. Zaten her iki olayı anlatışı birbirine tezat teşkil etmektedir. Bakara suresi 222. Ayet açıktır.

Sana hayızlı, aybaşılı iken, kadınlarla ilişkinin hükmünü soruyorlar.

“Aybaşı her iki tarafı da rahatsız eden, sağlıklı olmayan bir kirlilik halidir, zafiyet sebebidir. Bu sebeple, aybaşı halinde iken hanımlarınızdan uzak durun, aybaşı kanı kesilip temizleninceye kadar onlara yaklaşmayın.

Temizlenip gusül abdesti aldıkları zaman Allah'ın meşru kıldığı helâl yoldan onlara yaklaşın. Allah günah işlemekten vazgeçip tevbe edenleri, kendisine itaate yönelenleri sever, çok temizlenenleri de sever." de.

 

Şimdi bu ayetin neresinde Namazın yasaklandığını hoca efendiye sormak lazım.

Ayette bu halin her iki tarafa da sıkıntı veren bir durum olduğundan bahsedilmektedir. Bu haldeki kadınlarla cinsel ilişkiye girmenin yasaklandığını görüyoruz. Çok doğru bir karar değil mi. Rahim de yara varken girilecek ilişki kadının daha büyük ve değişik hastalıklara yakalanma riskinden dolayı ilişki yasaklanmıştır.


Bu konudaki hadisler

Hz. Aişe (r.ah.) şöyle anlattı:

Ebu Hubeyş'in kızı Fatıma Peygamber'e (a.s.) geldi ve: Ey Allah'ın Resulü! Ben özür kanı gören bir kadınım, temizlenemiyorum. Namazı bırakayım mı? diye sordu. Allah Resulü (a.s.): "Hayır, bu bir damar kanından ibarettir, hayız değildir. Hayzın geldiği zaman terket. Hayız müddeti bittiği zaman ise namazını kıl" buyurdu.

Sahih-i Müslim'deki hadis numarası: 501

 

Hz. Aişe (r.ah.) şöyle anlattı:

Cahş kızı Ümmü Habibe Allah Resulü'ne (a.s.): Ben özür kanı görüyorum, dedi ve ondan fetva istedi. Allah Resulü (a.s.): "Bu bir damar (kanın) dan ibarettir. Binaenaleyh, yıkan, sonra namaz kıl" buyurdu. Bu sebeple Ümmü Habibe her namaz sırasında yıkanırdı.

Sahih-i Müslim'deki hadis numarası: 502

 

Hz. Aişe'ye

Bir kadın bizlerden birimiz hayizlı günlerindeki namazı kaza etmeli mi? diye sordu. Bunun üzerine Aişe (r.ah.) Sen Harûralı mısın? Bizden birimiz Allah Resulü (a.s.) zamanında hayız olurdu da sonra namazı kaza etmekle emrolunmazdı, dedi.

Sahih-i Müslim'deki hadis numarası: 506

 

Yukarıda aldığımız hadislerle bakara 222 çelişmektedir. Yani hadisler doğru olsa da olmasa da ayet açık bir şekilde hayizlı veya lohusa kadınların namazlarını terk edeceklerine dair hiçbir bilgi vermemektedir. Hoca efendi başkası ne der ne demez derdine düşerek bu konuyu vahyin dışında açıklamayı yeğlemektedir.

 

Buradan şunu da söylemeliyim ki hoca efendi namaz kılamaz derken Yahudileşme temayülü isimli kitabında tavaf edemezler hadisini delil göstererek namaz da kılamazlar demektedir. Oysa tavaf koşma eylemidir. Elbette ki bir tarafından kan akma eğilimi olan hiç kimse koşma eylemine girmemelidir. Ancak cephede heran ölümle burun buruna olan insana Allah cc namazı terk et veya tehir et demiyor. Sadece kasr etme yani kısaltmalarını söylüyor. Hoca efendide olsa allamei cihan da olsa hiç kimse hayizlı kadının veya lohusa kadının namaz kılmayacağını söyleyemez.

 

Bir başkasından korkarak veya meseleyi anlayamayarak eski sevdasını devam ettirmesi kendisi açısından eksidir. Umarım bu konu üzerine vahyi atmosferde düşünerek Allah cc yasak etmediğini yasak etmekten vaz geçer. Zararın neresinden dönersen kardır mantığı ile hareket etmesini tavsiye ederiz. Aksi halde namazlarından alıkoyduğu bayanların mahşer günü hak isteyeceğinden emin olması lazım.

 

 

http://www.youtube.com/watch?v=HkaqluoZr48

 

Hoca efendi tam tersini söylemektedir.  Namaz kılamaz derken oruç tutabilir. Oysa hayizlı kadınlar o dönemde rahatsız olabilirler dolayısıyla hayizlı kadınlar oruç tutmada serbesttirler. Ancak namazlarını kılmak zorundadırlar. Videoyu izlerseniz namaz kılar demedim derken ne kadar ezilmiş bir vaziyette olduğunu göreceksiniz.

 

Bu yazımızı bir eleştiri yazısı olarak değil de dostların birbirlerine tavsiyeleri olarak algılamak doğru olandır. Olabilir hoca efendi bu konuda eskiden farklı düşünüyordur ama bugün geldiği nokta da eskiden yanlış düşündüğünü açıklamasında bir behis olmasa gerek. Hem sen neden birilerinden korkuyorsun ki..Sana herşey diyecekler desinler ne olacak ki..

 

Vahyin atmosferinde buluşmak dileğiyle.

 

Diğer Yazıları
  • PAYLAŞ

YORUM EKLE

Misafir olarak yorum yapıyorsunuz. Üye Girişi yapın veya Kayıt olun.